Meninis ugdymas formuoja visapusiškai kūrybingą, kritiškai mąstančią, iniciatyvią, turinčią tvirtas pilietines nuostatas asmenybę. Nuo pirmųjų (mokykla pradėjo veikti nuo 1988 metų) mokyklos gyvavimo metų turėjome savitą viziją, tai yra tipinę mokyklą paversti tikrais kūrybos ir grožio namais. Nusprendėme tapti meninio ugdymo įstaiga, kurioje būtų puoselėjamas natūralus, įgimtas vaiko poreikis savo emocijas ir santykį su aplinka reikšti per vaizdą ir žaidimą, o per tai ugdyti poreikį kurti pačiam, pažinti meno pasaulį, dalyvauti kūrybinėje veikloje, estetiškai formuoti savo aplinką. Įgyvendinant meninio ugdymo modelį sukaupta unikali patirtis:
Kauno miesto savivaldybės tarybos 2005-12-22 d. sprendimu Nr.T-656 mokykloje pradėjo veikti neformalaus MENINIO UGDYMO SKYRIUS, vykdantis individualią meninio ugdymo programą, kurią baigus išduodamas neformalaus švietimo pažymėjimas (kodas 9201).
Individuali mokyklos pedagogų parengta Meninio (dailės ir technologijų) ugdymo programa bei savitas jos diegimo modelis (formaliojo ir neformaliojo ugdymo integracija) – esminis Humanistinės kultūros ugdymo menine veikla elementas, sudaręs galimybę įtvirtinti mokyklos veiklos unikalumą. Švietimo ir mokslo ministerija 2013 m. gruodžio 31 d. raštu Nr. SR – 6371 pritarė, kad mokykla gali taikyti švietimo ir mokslo ministro 2012 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. V-1595 patvirtintos Humanistinės kultūros ugdymo menine veikla sampratos elementus:
Įgyvendinus meninio ugdymo modelį mūsų mokyklos mokiniai geba: kurti tapybos, grafikos, skulptūros, technologijų, kompiuterinės grafikos, dizaino, fotografijos, video meno, naujųjų medijų meno kūrinius; pasirinkti geriausiai tinkamas meninės raiškos technikas ir technologijas; taikyti įgūdžius veikloje, susijusioje su etnine kultūra, šiuolaikinio meno, kultūros formomis ir kontekstais, kultūrinėmis bei kūrybinėmis industrijomis; kritiškai vertinti kultūros ir meno reiškinius, suvokti jų sociokultūrinius kontekstus; skleisti savo menines idėjas socialinėje aplinkoje (rengti parodas, pristatymus, internetines konferencijas). Nuoseklaus vaiko emocinio intelekto ugdymo menu poreikis mūsų mokykloje plečiasi. Parengtos ir įgyvendintos individualios meninio ugdymo programos turinio tinkamumą ir tęstinumo privalumus iliustruoja rezultatai.
1–4 klasėse
formaliajame ugdyme dėstoma dailė ir technologijos. Integruojant formalųjį ir neformalųjį ugdymą dailės ir technologijų programą papildo spalvinė ir grafinė raiška – po 0,5 sav. val. 1–2 kl. ir po 1 sav. val. 3–4 kl. ir integruota meninė raiška – po 0,5 sav. val. 1–4 kl.
5–8 ir I–II meninio ugdymo klasėse
dailės pamokose klasė dalijama į dvi grupes panaudojant mokinių ugdymo poreikiams tenkinti pamokas – po 1 val. klasei.
Integruojant formalųjį ir neformalųjį ugdymą 5–8 kl. dailės ugdymo turinį praplečia piešimo-tapybos (5–8, I kl. 1 sav. val.,), grafikos (5–8 kl. 0,5 sav.) ir erdvinės raiškos (5–8 kl. 0,5 sav. val.,) užsiėmimai.
7–8 kl. pageidaujantiems mokiniams
vedami meninės fotografijos užsiėmimai (po 1 sav. val. iš neformalaus švietimo valandų).
Technologijų programą 8 klasėse
praplečia meninės technologijos (1 sav. val.).
Integruojant formalųjį ir neformalųjį ugdymą I–II kl. dailės ugdymo turinį praplečia piešimo-tapybos ir grafikos (po 1 sav. val. I kl.), tapybos-grafikos (1 sav. val. II kl.), erdvinės raiškos (po 1 sav. val.) užsiėmimai.
praplečia rotaciniu būdu dėstomos meninių technologijų: keramikos, odos, tekstilės, stiklo programos (po 0,5 sav. val. I kl., po 1 sav. val. II kl.).
II klasėje meninio ugdymo klasių mokiniai atlieka kūrybinius darbus (projektas „Dovana mokyklai“). Mokiniai (individualiai) rugsėjo mėn. renkasi temą, mėgstamą dailės technologijų raiškos sritį. Direktoriaus įsakymu tvirtinamas mokinių pasirinkimas, skiriamas darbo vadovas. Spalio-balandžio mėn. skiriami savarankiškam kūrybiniam mokinių darbui, konsultuojantis su paskirtaisiais vadovais. Kūrybiniai darbai pristatomi mokyklos bendruomenei šventės metu.
tobulinama mokinių dailės, technologijų pažinimo bei raiškos kompetencija: nuosekliai tęsiamas ankstesnis dailės, technologijų mokymas ir remiamasi pagrindinio dailės, technologijų ugdymo turinio koncentre mokinių įgyta dailės raiškos ir pažinimo patirtimi bei išugdytais gebėjimais.
Sudaromos galimybės kiekvienam mokiniui rinktis jo polinkius, poreikius ir gabumus atitinkančią menų programą.
Siekiant užtikrinti didesnes pasirinkimo galimybes mokiniams, besidomintiems šiuolaikinės dailės raiškos įvairove, norintiems patiems kurti ir pasinaudoti įgyta praktine patirtimi savo gyvenime, dailės, technologijų dalykų turinys grindžiamas mokinių interesus ir polinkius atitinkančia prasminga ir tikslinga jaunuolių saviraiška vizualinėmis, technologinėmis priemonėmis.
Diegiamas principas, kad visi mokiniai yra kūrybingi ir gali tam tikru mastu plėtoti visų meninio ugdymo veiklos sričių kompetencijas: meninės raiškos, menų suvokimo, interpretavimo, vertinimo, menų svarbos socialiniame kultūriniame gyvenime suvokimo. Vertinimas skirtas padėti mokytis, yra pozityvus ir konstruktyvus, atviras ir skaidrus, objektyvus ir veiksmingas, informatyvus ir ekonomiškas.
kuriamas palankus emocinis klimatas (rodoma pagarba, laikomasi susitarimų, tinkamai padrąsinant sukuriami kūrybai ir mokymuisi palankūs santykiai);
veikla vyksta specializuotuose dailinio ir integruotos meninės raiškos kabinetuose, kurie yra pritaikyti grupiniam ir individualiam darbui, įrengti remiantis ne tradiciniu, o postmodernistiniu ugdymo aplinkos modeliu, pasinaudojus „Kuriame ateitį“ projekto vadovo F.Obe rekomendacijomis. Dažnai menų pamokos vykdomos kultūrinėje aplinkoje: galerijose, muziejuose, teatruose ir kt. Tokiu būdu padedama mokiniams suprasti meninės veiklos svarbą kiekvieno žmogaus ir bendruomenės gyvenime, nuteikiama aktyvesnei meninei, kultūrinei raiškai ir suteikiama galimybė suprasti kūrybinių kultūrinių industrijų veiklos principus. Mokiniai pagal galimybes aprūpinami reikalingomis priemonėmis, sudaromos sąlygos naudotis jomis pamokų metu. Specializuoti grafikos, tapybos, keramikos, stiklo kabinetai yra aprūpinti specializuota įranga, kuri yra nuolat atnaujinama.
Ugdymo proceso metu bendradarbiaujama su bendruomenėje dirbančiais menininkais, skaitomos mokiniams paskaitos, vedamos pratybos, sudarytos sąlygos lankytis menininkų dirbtuvėse, stebėti kūrybos procesą, jame dalyvauti, kuriami įvairūs meniniai projektai, plenerai ir kt.
Kryptingo meninio ugdymo klasės komplektuojamos pirmoje klasėje. Tėvams pageidaujant, papildomos klasės ar grupės – penktoje klasėje. Stojamųjų egzaminų nėra, priimami visi pageidaujantys 1-12 klasių mokiniai.
Mokymosi trukmė:
Ugdymo programa trunka 10 metų. Programa įgyvendinama šiais etapais: