Konferencija „Skaitmeninis žaidybinimas pamokose. Teorija ir praktika

Paskutinį kartą atnaujinta: 2024-02-07

Konferencija „Skaitmeninis žaidybinimas pamokose. Teorija ir praktika”, vykusi 2024 m. sausio 29 d., pritraukė daugiau kaip 50 Lietuvos pedagogų ir mokyklų administracijos atstovų, kurie yra ne tik žingeidūs, bet ir atviri inovacijų ugdymo srityje taikymai. Šis renginys buvo dinamiškas: nuo teorijos iki praktikos ir pilnas įžvalgų apie įvairius žaidimų įtraukimo į mokymosi procesą aspektus.

Renginio metu buvo pasidalinta patirtimi įgyvendinant „GameWork” projektą, kuriame dėmesys skiriamas edukacinių žaidimų aplinkoms ir strategijoms, taikomoms siekiant, kad mokiniams namų darbus atlikti būtų patrauklu ir jie būtų veiksmingi informacijos įsisavinimo prasme.

Konferencijoje pristatyti projekto rezultatai. Vienas iš jų – tarptautinis tyrimas, atliktas dar projekto pradžioje Lietuvos, Graikijos ir Portugalijos partnerinėse mokyklose, siekiant išanalizuoti žaidybinimo proceso pamokose naudą skirtingų šalių ir kultūrų mokyklų mokiniams, bei jų poreikius. Taip pat aptarti žaidybinimo elementai ir mechanizmai su veiksmingais ir mokinius motyvuojančiais žaidimų principų pavyzdžiais.

Antroje renginio dalyje – praktinėse dirbtuvėse „Namų darbų pateikimas mokiniams panaudojant žaidybinimo elementus” – mokytojams buvo galima patiems išbandyti trečiąjį projekto rezultatą – interaktyvią „GameWork” namų darbų aplinką, siekiant mokytojams pademonstruoti kūrybiškus būdus, kaip dažnai įprastą namų darbų užduotį paversti įtraukiančia ir naudinga patirtimi. Ši interaktyvi aplinka pasižymi savybėmis ir funkcijomis, kurios išsamiai aprašytos pirmame rezultate: leisti mokiniams patiems vertinti savo namų darbų atlikimo pažangą, įvesti sveiką konkurenciją tarp mokinių (naudojant apdovanojimus ir lyderių lentas), siūlyti mokiniams apdovanojimus, leisti mokytojams stebėti veiklą (tiek pažangą, tiek tikslumą), taip pat keisti būsimus namų darbus, atsižvelgiant į mokinių pažangą. Dirbtuvėse buvo siekiama mokytojams pademonstruoti kūrybiškus būdus, kaip dažnai įprastą namų darbų užduotį paversti įtraukiančia ir naudinga patirtimi.

Renginio metu buvo pristatyti ir kiti „Erasmus+” programos projektai, kuriuos tarpusavyje siejo žaidybinimo elementų taikymas ugdymo procese bei sudaryta galimybė praktinius rezultatus išbandyti kiekvienam projektui skirtose dirbtuvėse.

Konferencijos metu gautas grįžtamasis ryšys parodė, kad temos, kurios buvo pristatomos renginio metu yra itin aktualios, o tokie renginiai motyvuoja mokytojus, skatina patirties su kitų mokyklų mokytojais pasikeitimą, aktualijų aptarimą.

GameWork Facebook įrašo nuoroda pačiame projekto facebook’e (Žr. čia )

 Direktorė Undinė Diana Tumavičienė