Šio projekto tikslas – ugdyti sveikos gyvensenos įpročius nuo ankstyvo amžiaus: padėti mokiniams suprasti, kaip jų kasdieniniai sprendimai ir elgesys gali paveikti jų sveikatą ir gerovę; palaipsniui įvesti geruosius įpročius (miego režimą, fizinį aktyvumą, vandens vartojimą, maisto pasirinkimą, vaisių ir daržovių vartojimą, laiką pomėgiams) naudojant sveikos gyvensenos įpročių savistabos lapą; išmokyti pasigaminti sveiką, skanų ir subalansuotą maistą; atkreipti dėmesį, kaip mokinių mityba ir fizinis aktyvumas gali paveikti jų kūną ir energijos lygį; analizuoti, kaip fizinis aktyvumas veikia emocinę savijautą. Taip pat buvo siekiama paskatinti mokinius įamžinti savo įgytas žinias – sukurti ir atspausdinti skaniausių ir sveikiausių receptų knygelę su nuotraukomis.
Projekte dalyvavę penktokai aktyviai įsitraukė į savistabą, kūno, emocijų ir energijos pokyčių analizę. Visą mėnesį kiekvieną dieną jie stebėjo, sekė ir fiksavo, kiek per parą aktyviai judėjo, išgėrė vandens, miegojo, dirbo ar žaidė prie kompiuterio; analizavo ir dalijosi su klasės draugais, žymėjo savistabos lapuose; domėjosi ir gamino sveiką bei skanų maistą ne tik per pamokas, bet ir namie; siūlė savo idėjas, receptus; sukūrė savo gamintų skaniausių receptų knygelę.
Mokiniai, įvertinę savo fizinę ir emocinę būseną prieš ir po projekto, pastebėjo akivaizdžių teigiamų pokyčių – po mėnesio jie jautėsi fiziškai ir emociškai geriau: daugiau bendravo, susirado kiemo draugų, daugiau praleido laiko sportuodami ir būdami gryname ore, pradėjo sveikiau užkandžiauti, gerti daugiau gryno vandens.
Beveik visi mokiniai teigė, kad norėtų šį projektą tęsti…
O ką manai tu? Ar norėtum išsiugdyti sveikos gyvensenos įpročius?
Informaciją parengė KTU studentė Kristina Gurskienė